50 éve jelen vagyunk a motocrossversenyek világában. Megtapasztaltunk mindent: a legmagasabb csúcsokat és a kudarcokat egyaránt, de minden egyes pillanatot a magunk erejéből élhettünk meg. Azért dolgozunk, hogy a hétvégén ismét felállhassunk a dobogó tetejére. Így hát nem meglepő, hogy a CRF450R és a csak 2023-ban kapható CRF450R 50th Anniversary is a győzelem jegyében született.
Ez az igazán különleges modell a motocrossversenyeken eltöltött 50 évünk előtt tiszteleg.
Tim Gajser és Ken Roczen tudják, hogy mi kell a győzelemhez. Amikor nagyobb nyomatékot kértek az alsó fordulatszám-tartományban, a HRC megadta nekik – 10,7% 5000-es fordulatszámon, amelyet simább teljesítményleadás kísér.
A motor fejlesztése mellett a HRC a váz érzetét is áthangolta a tökéletes stabilitás jegyében, amelyhez elöl-hátul precíz útvisszajelzés társul – így teljes mértékben Ön irányít.
A Showa hátsó lengéscsillapító rugóállandóját megnöveltük, amely így nagyobb csillapítást biztosít, ugyanakkor nem érződik merevebbnek. A 49 mm-es USD villák is új csillapítási beállítást kaptak.
Mindannyian tudjuk, hogy a pályán bármi megtörténhet. Ezért a kipufogódob ellenállóbb kialakítást kapott, hogy megóvjuk a sérülésektől, súlya azonban nem nőtt.
A CRF450R az Önnek megfelelő módon állítható be: a háromszintes rajtvezérlés, a Honda állítható nyomatékszabályozó (HSTC) és a Motorüzemmód-választó gomb (EMSB) révén mindig az adott versenynek megfelelő konfigurációt választhatja.
A HRC gyári versenyzőinek visszajelzései mindenhol tetten érhetők a CRF450R modellen. Az új grafikus elemek és a HRC emblémája a versenyzés és a fejlesztés közötti történelmi jelentőségű együttműködést ünnepli.
Nagyobb gyorsulás, kevesebb erőfeszítés
Hogy minden korábbinál többet kicsiholhasson a motorkerékpárból, a motort szűkebb légbeömlő nyílásokkal, hosszabb levegőjárattal és kisebb, 44 mm-es átmérőjű pillangószelepházzal láttuk el: az így kialakuló gyorsabb levegőáramlás több nyomatékot és nagyobb teljesítményt nyújt alacsony fordulatszámon. Az új ECU-beállítások és a szelepvezérlés (amelyeket Tim Gajser #243-as számú HRC-gépéből emeltünk át) révén kitűnően használható erőgép jön létre, amelyet a rajtvezérlés, a HSTC és az EMSB tesz teljessé.
Ami a HRC gyári versenyzőinek bevált, az Önnek is be fog
Soha nem ülünk a babérjainkon. Mindent megteszünk, hogy megőrizzük vezető pozíciónkat – ezért a CRF450R nemcsak gyorsabb, de hosszabb távon is könnyebb vezetni. Könnyű alumíniumváza új, a gyári versenyzők specifikációinak megfelelő merevségegyensúlyt kínál, ami már a 2 mm-rel vastagabb első vázcsuklókban és a rugóstag felső bekötési pontjában megmutatkozik, amelyek az új acél motorfüggesztőkkel társulva olyan stabil vázat eredményeznek, amely remek első tapadást és villámgyors kanyarodást tesz lehetővé.
Showa felfüggesztés az irányíthatóság jegyében
A felfüggesztés átalakítását a HRC versenyzői – Gajser és Roczen – irányították: az volt a vágyuk, hogy kevesebb erőfeszítéssel tudjanak jobb köridőket futni. Az újrahangolt váznak megfelelően megnöveltük a hátsó rugóerőt, amely így 56 N/mm lett, a nagyobb húzó- és nyomócsillapítás pedig még bukkanókon és barázdákon áthaladva is kiváló irányíthatóságot kínál. A 49 mm-es USD villák új csillapítási beállításokat kaptak az optimális első-hátsó egyensúly érdekében.
Ha minden hétvégén szeretne keményen versenyezn
A minimalista idomzat könnyen mozgatható és leszerelhető. A CRF450R csúcsminőségű alkatrészekből áll: a Renthal Fatbar kormány kényelmes, négy irányban állítható. A 6,3 literes üzemanyagtartály titánból készül. Az alumínium DID felnik könnyűek és erősek, míg a 30/27 mm átmérőjű, kétdugattyús első féknyereg még a verseny során tapasztalható hőmérsékleteken is egyenletes fékerőt biztosít.
Első sorozatgyártású motocross-versenymotorunk, a CR250M Elsinore 1973-ban debütált a pályán – és így kezdetét vette ez a fantasztikus utazás. Az új CRF450R bármilyen versenyre készen áll, a CRF450R 50th Anniversary pedig az elmúlt 50 év csatái előtt tiszteleg. Mindkét modellt áthatja a Honda győzni akarása.
50 éve versenyzünk. És győzünk. Mindig, évről évre erősebbek leszünk. De most, hogy megünnepeljük ezt a különleges mérföldkövet, megalkottunk valami igazán különlegeset, amely csak egyetlen évig lesz elérhető. Ez a CRF450R 50th Anniversary. Tele van egyedi alkatrészekkel; a kék ülés, az arany színű kerekek és kormány, valamint a fehér számtáblák mind az 1980-as évek fantasztikus CR termékcsaládja előtt tisztelegnek. Az egyedi grafikus elemek pedig még inkább kiemelik a tömegből.
A CR250M Elsinore az Egyesült Államokban és Európában egyre népszerűbb motocrossversenyek (és az ehhez kapcsolódó fokozódó vásárlói érdeklődés) hatására született. Ez volt a Honda első, nulláról felépített, kétütemű, sorozatgyártású MX-gépe, amely azonnal komoly sikereket aratott.
A fejlődés éve. A CR250M a '70-es évek végén megkapta a versenyzést képviselő „R” betűt, a Honda pedig 1981-ben bevezette az első sorozatgyártású folyadékhűtéses gépét – ez a technológia korábban csak a gyári versenycsapatoknál volt elérhető.
A Honda elhatározta, hogy kihasználja a fejlett motortechnológiák által kínált teljesítmény- és nyomatéknövekedést: ezzel a merész lépéssel született meg az első alumíniumvázas sorozatgyártású MX-motor.
A Honda legújabb MX-modellje a 450-es első generációja volt: ez a modell, amely a CR250R helyébe lépett, már négyütemű motorral működött. A 250-esre épülő alvázának köszönhetően pedig karcsú és könnyű volt.